Gå til indhold

Det gule Palæ - Gedser Remise

GEDSER REMISE
Spring menu
Spring menu

INDVIELSEN AF DET GULE PALÆ:
Lun smørkage og varm kaffe i Gedser Remise.
800 gæster åbnede "Det Gule Palæ" på en regnvejrsdag i september 2017.
LÆS MERE HER                                  Flere billeder her



Det Gule Palæ


Kommandoposten fra den elskede Olsenbanden-film "Olsenbanden på Sporet" har fået en strålende ny fremtid i Gedser, efter mange år som en glemt skat på DSB's areal i København. Den charmerende bygning, kendt som "Det Gule Palæ", har næsten opnået ikonisk status blandt Olsenbanden-fans, men var ellers på vej mod nedrivning.

Vi vil gerne sende et stort tak til alle, der har gjort dette fantastiske projekt muligt – fra Olsenbanden-Fanklub til A. P. Møller Fonden, alle de engagerede frivillige og vores generøse sponsorer. Siden Det Gule Palæ ankom i september 2016, er der sket en utrolig forvandling. Kommandoposten trængte til en kærlig hånd både indvendigt og udvendigt, og takket være vores tidligere formand Finn Rasmussen, der var den drivende kraft bag projektet, står bygningen nu flot renoveret med nye vinduer, døre, træbeklædning i underetagen, et spritnyt gulv på 1. salen og velholdt udvendig beklædning. Indenfor er det nu indrettet som et museum, der virkelig er værd at besøge!

Der Kommandoposten aus dem geliebten Olsenbanden-Film "Olsenbanden auf der Spur" hat eine strahlende neue Zukunft in Gedser erhalten, nachdem sie viele Jahre als vergessener Schatz auf dem Gelände der DSB in Kopenhagen war. Das charmante Gebäude, bekannt als "Das Gelbe Palais", hat fast ikonischen Status unter den Olsenbanden-Fans erreicht, war jedoch auf dem Weg zur Abreißung.

Wir möchten ein großes Dankeschön an alle senden, die dieses fantastische Projekt möglich gemacht haben – von der Olsenbanden-Fanklub bis zur A. P. Møller Stiftung, allen engagierten Freiwilligen und unseren großzügigen Sponsoren. Seit das Gelbe Palais im September 2016 angekommen ist, hat eine unglaubliche Transformation stattgefunden. Die Kommandoposten benötigte sowohl innen als auch außen eine liebevolle Hand, und dank unseres ehemaligen Vorsitzenden Finn Rasmussen, der die treibende Kraft hinter dem Projekt war, erstrahlt das Gebäude jetzt nach einer gelungenen Renovierung mit neuen Fenstern, Türen, Holzverkleidung im Untergeschoss, einem brandneuen Boden im ersten Stock und gut erhaltenem Außenanstrich. Innen ist es jetzt als Museum eingerichtet, das wirklich einen Besuch wert ist!
Stationsvejen 20, 4874 Gedser, tlf. 51 90 02 02
Tilbage til indhold